Az ír BordBia 2 millió EUR költségvetésű kampányt indít a gombafogyasztás növelésére, amelynek nagy részét az Európai Unió finanszírozza. A kampány médiaügynöksége a Kindred Agency. A londoni székhelyű marketing vállalkozásnak már van tapasztalata hasonló területen, a BordBia másik EU által finanszírozott kampányában, burgonya promócióban (4,6 M EUR) vett részt. A kampány három éves, “A gomba mindent kiegészít” szlogent viseli és az ír, valamint a brit piacokon fut majd. A kampány célja a fogyasztók tájékoztatása, hogyan tudják beilleszteni a termesztett gombát a mindennapi étkezésbe.
A kampány tartalma:
- 20 közösségi média influencerrel és bloggerrel való együttműködés (120 ezer EUR), gombás receptekkel
- Google és Facebook hirdetések (730 ezer EUR)
- honlap és közösségi média tartalom (393 ezer EUR)
A kampány célcsoportja a 25-45 év közötti nők, akik a a nagybevásárlások fő döntéshozói. A cél, hogy Nagy-Britanniában a gombát vásárlók számát 7,65 millióról 8,7 millióra, az ír piacon pedig 619 ezerről 850 ezer főre emelje 2020-ra. Reményeik szerint azok száma, akik a napi ötször zöldséget-gyümölcsöt fogyasztanak, a kampány első évében 3%-ról 5%-ra, a harmadik évre pedig 15%-ra nő.
Az ír gombaipar aggódik a 35 év alattiak gyenge eladásai miatt. Ha a helyzet nem változik, annak hosszú távon hatása lesz a gombapiacra, mert a fiatal fogyasztóknál már nem ugyanazok a szokások alakulnak ki, mint az idősebbeknél.
Forrás: The Journal
0 comments on “Gombapromóció Írországban” Add yours →