A 2021 végén indult “Pieczarka ma moc!” (“Gombában az erő!”) kampány az innovatív gombatermesztés zászlaja alatt hozta össze azokat a lengyel gombaipari cégeket, amelyek saját csúcsminőségű termékeik mellett egy közös üggyel, azaz a gomba fogyasztásának, tápértékének népszerűsítésével kívánnak foglalkozni. A programban mintegy 30 nonprofit szervezet és gombaipari vállalkozás vesz részt.
A kampány feladata az egészséges táplálkozás népszerűsítése, a gomba elkészítési módszereinek megismertetése, a napi fogyasztásra buzdítás. Másodlagos feladata a lengyel gombatermelés megismertetése a fogyasztókkal és a belföldi fogyasztás további növelése.
A cél érdekében fogyasztói tájékoztató weblapot hoztak létre, ami a gombafajok és fajták, a gombák tápértékének, gyógyhatásának bemutatásán túl a lengyel gombaipar tevékenységébe is betekintést enged. A konyhai fogások megismeréséhez receptgyűjtemény ad tippeket, a kampány Youtube oldalán pedig profi szakács mutatja be az gombás ételek elkészítésének titkait. A marketingakció arca Grzegorz Łapanowski, a népszerű szakács és tévés személyiség. A szakember bevonásának célja az volt, hogy megismertessék a gombák elkészítésének lehetőségeit, különleges és finom ételeket mutassanak be, amelyeknek valamely összetevője a termesztett gomba. Fontos szempont volt, hogy a séf olyan ételeket alkosson, ami egyaránt látványos és ízletes, de bárki otthon is elkészítheti.
A kampány célja, hogy bebizonyítsa az egyszerű felhasználók számára, hogy a gomba nem csak ízletes alapanyag, de kalóriaszegény, egészséges, tápanyagokban gazdag, sőt egészségvédő élelmiszer. Nem véletlen, hogy a nyugat-európai országokban többszöröse a gombafogyasztás egy főre vetítve, mint Lengyelországban.
Összességében a „gombában az erő” szlogen alatt futó akció célja, hogy felkeltsék a fogyasztók igényét arra, hogy a csiperkegombát tápláló és ízletes összetevőként bátran használják az ételeik elkészítésekor, a modern táplálkozási trendekkel összhangban.
A napi szinten frissülő „Pieczarka ma moc” Facebook oldalon további érdekességeket is találhatunk a gombás ételek elkészítéséről és a kampányhoz kapcsolódó eseményekről.
Forrás: GombaFórum
0 comments on “Lengyel gomba marketingkampány” Add yours →