Magote EU

GEPC kampány a gombák népszerűsítésére

Az európai gombák Európa-szerte történő népszerűsítése érdekében, különösen az ezredforduló idején születettek körében, a GEPC Promo (Európai Gombatermesztők Szövetsége) új, az EU által társfinanszírozott kampányt indított, amelynek szlogenje: „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem”. Az 5 millió eurós promóciós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós növekedést eredményez.

A GEPC Promo 9 európai országban indítja el a promóciós kampányt: Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban. A cél az, hogy a fogyasztók jobban megismerjék az európai termesztett gombafélék számos előnyét az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás szempontjából. Megfizethető, hozzáférhető, változatos, gazdag, könnyen elkészíthető, fenntartható… az európai gombában minden megvan, tökéletes minden napra!

Európában a gombaipar éves forgalma több mint 1,5 milliárd euró. „Nagyfokú önellátás jellemzi ezt a dinamikus piacot, amely különösen jól reagál a felelős fogyasztás új trendjeire, elősegíti a helyi foglalkoztatást, elkerüli az élelmiszerhiányt, és jó és olcsó élelmiszertermékeket kínál.”

Lengyelország és Hollandia (a teljes európai termelés több mint 50%-a) a legnagyobb európai gombatermesztők, szorosan követi őket Spanyolország. A csiperkegomba (Agaricus bisporus) a legnagyobb mennyiségben termesztett faj, 2020-ban 1 063 700 tonna, amelynek 64%-át a friss piacra, 36%-át pedig a feldolgozóiparnak szánták. „A gombatermesztés jelentős beruházásokat igényel, de ezek a számok az elmúlt években viszonylag stabilak maradtak. Ez a mintegy 2900 európai termelővel rendelkező ágazat a foglalkoztatás szempontjából is nagyon fontos, több mint 40 000 közvetlen munkahelyet biztosít, különösen a vidéki területeken. Érdekes tudni, hogy a friss gomba 70%-át elsősorban hipermarketekben és szupermarketekben értékesítik. A fennmaradó 30%-ot a vendéglátóipar kapja. Az elmúlt években a kiskereskedők és a vendéglátóipar felvásárlási ára is nagyon stabil maradt, kilogrammonként 3 euró körül. Ami még jobb, hogy a termesztett gomba teljes láncolata, a kezdetektől a végéig a fenntarthatóság példája, ami a termelési módszereikben is megmutatkozik.”

„Hollandiában és Belgiumban a fogyasztók minden eddiginél jobban aggódnak az élelmiszerek minősége, eredete és fenntarthatósága miatt. Egyharmaduk igyekszik minél kevesebb húst fogyasztani, 70%-uk pedig drasztikusan csökkenteni szeretné húsfogyasztását. A gomba ideális termék a mai fogyasztók változó igényeinek kielégítésére. Egyrészt a friss zöldségek és gyümölcsök azon csoportjába tartoznak, amelyeket az egészségügyi szakemberek ajánlanak, másrészt az európai gomba megfizethető és egész évben bármilyen étrendbe illeszthető. Végül pedig fenntartható módon és helyben termesztik őket, korlátozott vízfelhasználás mellett. A gomba azonban mindenekelőtt az ízélvezetről szól: kiváló minőségű konyhai termékek, amelyeket jellegzetes földes és húsos ízviláguk jellemez. A csiperkegombától kezdve a portobellón át a shiitakeig az európai gombák fantasztikus alapanyagok, amelyek bármilyen ételt a következő szintre emelnek.”

Az ‘Európai gomba, a rejtett gyöngyszem‘ kampány arra kívánja emlékeztetni az ezredforduló idején születettek, hogy a gomba tökéletes választ kínál a mai fogyasztók sokrétű és gyakran magas igényeire.

Forrás: TrinityBugle

0 comments on “GEPC kampány a gombák népszerűsítéséreAdd yours →

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennégy − tizenkettő =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .