A RangeMe termékfelfedezési és beszerzési platform kiskereskedelmi jelentése felmérte a CPG (Consumer Packaged Goods) trendeket 2022 második negyedévében, amelynek legfontosabb megállapítása, hogy a gomba iránti kereslet gyorsan növekszik.
A „gomba” keresőkifejezés volt az egyik legtöbbet keresett kifejezés a Google-ban a vizsgált időszakban, ami annak tulajdonítható, hogy a fogyasztók egyre inkább előtérbe helyezik egészségüket – a gombák gazdag tápanyagok forrásai, mint például a D- és B-vitamin és állítólag javítják a bélrendszert és az immunrendszert.
A gomba növekedése két számjegyű
Márciusban egy jelentés elemezte a 2022-es év legfontosabb trendjeit és a gombát nevezte meg az egyik legjelentősebbnek. Megjegyezte, hogy az iparág kétszámjegyű növekedést tapasztal, a gombaalapú termékeket mára széles körben használják élelmiszerekben, kiegészítőkben, anyagokban és egyebekben. A The New York Times nemrég a gombát is az év összetevőjének választotta.
A jelentés szerint a globális gombapiac értéke 2021-ben 50,3 milliárd dollár volt, és 2030-ra várhatóan 9,7%-kal fog növekedni. A gombát ma már nagyon sokféle termékben használják, beleértve a kávét, étrend-kiegészítőket és energiaitalokat.
Más növényi alapú élelmiszerek is növekvő népszerűségnek örvendenek, beleértve a savanyúságot, az okrát és a szárított csicseriborsót. Az Egyesült Államokban a növényi alapú élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 6,2%-kal nőtt tavaly, háromszor gyorsabban, mint a teljes élelmiszer-kiskereskedelem.
Fenntartható termékek keresettek
A RangeMe jelentés növekvő érdeklődést tapasztal a fenntartható termékek iránt, és az X generációs fogyasztók hatalmas 90%-a hajlandó többet fizetni értük. Ez 42%-os növekedést jelent 2019 óta, és a Millennium és a Z-generáció is egyre nagyobb igényt támaszt a tisztább termékekre. „Lehet, hogy a Z generáció vezeti a fenntarthatósági vitát, de a tanulmányok azt mutatják, hogy a fogyasztóknak nem jelent problémát, ha többet kell fizetni a fenntarthatóságért” – mondják a szerzők, hozzátéve: „Mindenekelőtt a fogyasztók bizalmukat (és pénzüket) a kiskereskedőknek adják, akik megfelelő irányba haladnak a fenntarthatóság terén.”
„Nem titkoljuk, hogy 2022-ben a fogyasztási csomagolt cikkek iparában egy újabb forgószél csapott le. A folyamatos ellátási lánc problémák és a növekvő inflációs költségek pengeélen tartották a beszállítókat és a kiskereskedelmi vásárlókat” – mondta Nicky Jackson, a RangeMe vezérigazgatója. „Ezért minden eddiginél fontosabb, hogy lépést tartsunk az iparágon belül feltörekvő trendekkel, hogy jobban felkészítsük vállalkozását a jelenlegi körülmények közötti sikerre, és örülünk, hogy betekintést nyújthatunk a segítségünkre.”
Forrás: Vegconomist
0 comments on “A „gomba” az egyik legkeresettebb kifejezés 2022/2. negyedévben” Add yours →